۱۵۰۰ جریب زمین در قرغه غصب شده است

- ۱۵ سنبله ۱۳۹۱

دادستانی‌کل تایید می‌کند که بخش اعظم زمینی‌که بالای آن یک شهرک رهایشی در اطراف تفریگاه قرغه ساخته شده، دولتی بوده و غصب گردیده است. معاون تحقیق دادستانی‌کل می‌گوید، در مجموع نزدیک به ۱۵۰۰ جریب زمین غصب شده در اطراف این تفریگاه شناسایی شده‌اند.
به گفتۀ مقام‌های دادستانی کل، برای مالکیت حدود ۱۵۰۰ جریب زمینی که در اطراف تفریگاه قرغۀ کابل توسط افراد زورمند غصب گردیده، اسناد و قباله‌های جعلی تهیه شده اند.
نور حبیب جلال معاون تحقیق دادستانی کل می‌گوید، غاصبان این زمین‌ها را به اشکال مختلف بالای مردم به فروش رسانده‌اند. وی هشدار داد که این مساله به گونۀ جدی پیگیری می‌گردد و زمین‌های غصب شده دوباره به دولت بازگردانده خواهد شد. آقای جلال که به روز سه شنبه در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، همچنان گفت: «در بخشی از این زمین‌ها یک شهرک رهایشی ساخته شده است؛ شهرکی به نام کشکک که ما در آن نقشۀ کدستری را تطبیق کردیم به شکل یک وادی بوده و در دو طرف آن تپه‌های دولتی است. در داخل وادی که توسط دو جوی قبلاً در آن‌جا برای آبیاری زمین‌های مشخص شده ۹۱ جریب زمین شخصی است. باقیمانده همه زمین‌های دولتی است که زمین‌های کشکک در زمین‌های دولتی انکشاف داده شده و ده‌ها جریب زمین دولتی غصب شده اند.»
این شهرک که به کشکک مسمی است و از چند سال به این طرف صدها خانه در آن ساخته شده، گفته می‌شود مربوط به عزت الله عاطف یک عضو مجلس است. آقای جلال نام‌های افرادی را که در غصب زمین‌های اطراف تفریگاه قرغه دست دارند، افشا نکرد و گفت، این مساله پس از پایان تحقیقات روشن خواهد شد.
اما حدود یک هفته پیش رحمت الله نظری معاون دیگر دادستانی کل گفته بود، پسر آقای عزت عامل اصلی این قضیه است.  حکم بازداشت پسر این عضو مجلس صادر شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.